Tea and Reducing Stroke Risk

 

In an article written by Miranda Hitti "WebMD Health News", the following was published.

Feb. 19, 2009 -- The odds of having a stroke may be lower for tea drinkers.

That's according to two studies presented today in San Diego at the American Stroke Association's International Stroke Conference 2009.

Those studies were observational -- participants weren't assigned to drink tea, coffee, or to skip those beverages -- so the findings don't prove that tea or coffee prevent stroke. Still, strokes were rarer among the tea drinkers studied, compared to their peers.

Here's a quick look at each study.

Tea study: Researchers at the University of California, Los Angeles (UCLA) pooled data from 10 studies of clot-related strokes that mentioned tea consumption.

The key finding: Strokes were 21% less common among people from any country who drank three cups of tea per day, whether that tea was green tea or black tea.

Select a high quality tea, invest in an appropriate teaware, and spend a few moments to learn moments on proper brewing technique.